Hayatını Organize Et ! Günlük yaşam Bölüm 1


Merhaba ! Biraz uzun bir konu olacak gibi seri halinde yazmak istiyorum bu meseleyi. Kısım kısım ayırarak bu yazıyı da organize ederek mesela. Öncelikle çalışan ev hanımı mısınız yoksa sadece evhanımı mısınız? Öyle azımsanırmış gibi gözükse de ev hanımlığını meslek kabul edenlerdenim üstelik daha çok el üstünde tutulmalı. Bir de bu durumun x3 hali var ki çocuklu çalışan ev hanımları oooooo :) onların önünde eğilmek gerek! 

Ben 2011 yılında başladım iş hayatına. O zamanlar baba evinde ekmek elden su gölden misali idi hayat! 2014 de evlendim o zaman statü kazandım '' çalışan ev hanımı'' :) evet 8-5 çalışıyorum 6 da başlıyor mesai. Eve gel ellerini yıka üzerini değiştir ve hemen yemek hazırlığına gir. Yemeğinde pratik olsun ki açlıktan bayılma :) Yemekleri ocağa koyduk mu hanımlar onlar tıngır mıngır pişerken  koşa koşa giyinme odasına giderim temizler katlanacaklar katlanır kirliler ayıklanır ve banyoya gider çamaşır makinesiyle bir görüşme sağlanır :) çamaşırlar yıkanmaya başlanır hazır oradayken banyo temizlenir lavabo ovulur havlular değişir. Evet hala koşturuyorum. Yatak odası sırada yatak toplanır havalandırılır etrafı düzenlenir ve hop çık odadan. Oturma odası sırada koltukları düzelt etrafı toparla süpür oğlumun kumunu temizle yemi suyunu koy arada mıncıkla havalandır kapat kapıyı çık :) Tekrar mutfak gündeme gelir. Çalışan çalışmayan fark etmez bir kadının en çok vakit geçirdiği alan mutfak arkadaşlar hep düzenli hep temiz olmalı.  


Doğal temizlik ürünlerine yönelmem başladı. Hazır evde minik pembe patili dostumda varken onun patileri zarar görmesin diye her alanı özellikle yüzey temizleyicisinde doğala yönelmem gerekiyor. Şu şekilde hallediyorum vileda kovasına yarım çay bardağı beyaz sirke bir kapak sıvı arap sabunu bir kaç damla çay ağacı yağı (antiseptik özelliği dolayısıyla) biraz da rendeleyip erittiğim hacı şakir beyaz sabun. Bunlarla oluşturduğum bir temizlik düzenim hakim. Size de öneririm. Mutfak banyo wc ve toz alabileceğim her alanda bu karışımdan 1er sprey kutu mevcut . Hem doğal hem sağlıklı ve temizliğine güvendiğim ürünler. Lavabo giderleri ve wc lerde ise karbonatı bolca serpiyorum üzerine beyaz sirke döküyorum biraz çay ağacı yağı o zaten köpürüyor. Biraz bekletip kaynar su döküyorum. Hem giderler temizleniyor hem de kalıntı kalmıyor koku oluşmuyor. 

Geldik yemekten sonra ki duruma. Yemek toplanır bulaşık makinesi yerleştirilir. Ertesi günün yemek programı yani kahvaltım ve öğle yemeğimiz. Kahvaltım çoğunlukla 2 dilim tam buğday ekmeği arasına light yada yarım yağlı peynir domates salatalık biberden oluşuyor kimi zaman yumurta giriyor işin içine kimi zaman sandviç kimi zaman tost oluyor kafama göre yani. Ara öğünüm bir meyve kuru yemiş yada grissini den oluşmakta. Öğle ise salata yada sebze yemeğinden oluşuyor ayran cacık yada yoğurt eşliğinde. Yazdıklarım gözünüzü korkutmasın bu ritüeli herkes yapıyor ama eksik ama fazla uzun gözükse de çok zaman almıyor. 

İnstagram adım. calisanevhanimii


Kalın sağlıcakla öptüm kib bye:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar